alt


نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: مشاغل خانگی

  1. #1


    نوشته ها
    1
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 0 بار در 0 پست

    مشاغل خانگی

    صاحبان [url=https://telgerdi.ir]کسب و کارهای خانگی موفق[/url] در کاری که انجام می*دهند جزو بهترین*ها بوده و از آنچه انجام می*دهند لذت می*برند. کسب و کار خانگی استقلال، خودکفایتی و انعطاف را برای صاحبان خود به ارمغان می*آورد. با این حال برای موفقیت در کسب وکار توجه به برخی نکات ضروری است. اگر چه در هم آمیختگی کار و زندگی در مشاغل خانگی اجتناب ناپذیر است، اما باید مرز مشخصی بین زندگی شخصی و حرفه*ای تعیین کرد و بدان پایبند بود. توانایی غلبه بر مشکلاتی همچون احساس انزوا و بی*انگیزگی و تمرکز را که ممکن است بر افرادی که در خانه مشغول به کار هستند اثر بگذارد، را کسب کرد. برنامه ریزی مناسبی داشت و در یک جمله باید کسب و کار را به شکلی موثر و کارا مدیریت کرد تا بتوان به موفقیت رسید.بوم مدل کسب و کار خانگییکی از مهم*ترین کارهایی که پیش از شروع کسب و کار خانگی باید انجام داد، طراحی بوم مدل کسب و کار است. بوم مدل کسب و کار ابزاری بسیار کاربردی است که دیدگاهی جامع و کامل نسب به کسب و کار ارائه می*دهد، پیش از آن*که ایده کسب و کار خانگی اجرایی شود و هزینه*هایی را ایجاد کند. بدون شک بررسی همه جانبه ایده کسب و کار و چالش*ها و فرصت*های پیش روی آن اهمیت فراوانی دارد، علاوه بر این فرایند طراحی بوم مدل کسب و کار می*تواند در پخته شدن ایده و چکش کاری آن نیز نقش مهمی ایفا کند.بوم مدل کسب و کار شامل ۹ بخش اصلی به شرح زیر است.بوم مدل کسب وکاربخش مشتریان: در این بخش مشتریان هدف کسب و کار معرفی خواهند شد. در واقع فهرستی از ویژگی*های مشتریان هدف تشکیل دهنده این بخش هستند، ویژگی*هایی که باعث تمایز آن*ها از سایر اعضای جامعه می*شود. ویژگی*هایی چون جنسیت، سطح تحصیلات، سطح درآمد، سبک زندگی و … . بخش*بندی بازار یکی از مهم*ترین فعالیت*ها و وظایف مدیریت بازار است که در تدوین این بخش* از بوم مدل کسب و کار نقش مهمی دارد.ارزش پیشنهادی کسب و کار: ارزش پیشنهادی کسب و کار (خانگی) جدید برای مشتریان چیست؟. محصول با کیفیت، قیمت رقابتی، خدمات فوق العاده یا هر آنچه که سبب تمایز کسب و کار با رقبا و ایجاد مزیت رقابتی شود، ارزش پیشنهادی آن کسب و کار است. در این بخش به دقت ارزش پیشنهادی کسب و کار برای مشتریان هدفی که در بخش اول معرفی شدند، لیست خواهد شد.فعالیت*های اصلی: برای تحقق ارزش*های پیشنهادی، چه فعالیت*هایی باید انجام شود؟. تمامی فعالیت*های اصلی*ای که در یک کسب و کار باید صورت بگیرد تا ارزش پیشنهادی خروجی آن باشد. در این بخش فهرست خواهد شد.منابع اصلی: فعالیت*های اصلی کسب و کار برای تحقق یافتن به منابع نیاز دارند. تمامی منابع مالی و انسانی و تجهیزات مورد نیاز کسب و کار باید شناسایی شده و در این بخش یادداشت شود.شرکای کلیدی: هر کسب و کاری خواه ناخواه به حمایت و همکاری سایر کسب و کارها نیازمند است. در واقع هر کسب و کاری به*عنوان بخشی از یک زنجیره ارزش آفرینی نیازمند همکاری حلقه*های پیش و پس از خود است. تعیین شرکای کلیدی کسب و کار در حوزه های تامین منابع اولیه، تولید و توزیع در این بخش از طراحی بوم مدل کسب و کار مورد توجه قرار خواهد گرفت.کانال توزیع: تفاوتی نمی*کند که کسب و کار خدماتی است یا تولیدی، در هر صورت ارزش پیشنهادی شرکت که در قالب محصول برای مشتری تهیه و تدارک دیده شده است باید به مشتری عرضه شود. تعیین و تعریف راه*های عرضه و کانال*های توزیع محصول در بازار در این بخش خواهد بود.ارتباط با مشتری: ارزشمندترین دارایی* یک کسب و کار مشتریان آن است. نحوه ارتباط با مشتریان و حفظ ارتباط دائمی با آن*ها اطلاعات این بخش را شکل خواهد داد.ساختار هزینه: تعیین ساختار هزینه*ای کسب و کار پیش از شروع اهمیت زیادی دارد، چرا که پیش*بینی هزینه*های (احتمالی) آتی از وقوع مشکلات در طول حیات کسب و کار پیش*گیری خواهد کرد. راه اندازی، بقا و توسعه کسب و کار هزینه بر است و عدم تحلیل مناسب و پیش*بینی درست آن*ها می*تواند خطرات زیادی را متوجه کسب و کار نماید. هزینه*ها خود به سه دسته هزینه*های ثابت (حقوق پرسنل)، متغیر (تبلیغات) و یکباره (خرید مجوزها) تقسیم می*شوند، بنابراین در نظر گرفتن تمامی ابعاد هزینه در این بخش ضروری است.جریان درآمدی: هر کسب و کاری که شکل می*گیرد در نهایت به دنبال کسب درآمد و سودآوری است. فروش حق اشتراک، عضویت، اعطای مجوز، اعطای مالکیت محصول و … روشهای کسب درآمدی هستند که جریان درآمدی را شکل می*دهند. به زبان ساده در این بخش قرار است نحوه کسب درآمد از مشتریان تعیین شود، چه از طریق فروش محصول باشد چه از طریق فروش حق اشتراک یا … .مدیریت منابع انسانیپس از تدوین بوم مدل کسب و کار برای کسب و کار خانگی، نوبت به اجرایی کردن طرح می*رسد. اولین گام جلب مشارکت اعضای خانواده و فهرست کردن نحوه حمایتشان است. از دست دادن یک منبع قابل اتکای درآمدی به خاطر حمایت از کسب و کار خانگی و تغییر در برنامه زندگی افراد باعث می*شود آن*ها گهگاه احساس نارضایتی نمایند. مواجهه با این مشکلات و آمادگی برای مقابله با آن*ها از بروز اتفاقات ناخوشایند آتی جلوگیری خواهد کرد. اگرچه به کاربردن واژه مدیریت منابع انسانی در نگاه اول قدری سنگین به نظر می*رسد اما مدیریت منابع انسانی کسب وکار خانگی بر اساس رهنمودهای علمی علم منابع انسانی نه تنها از مشکلات پیشگیری می*کند بلکه ضامن موفقیت نیز هست.مدیریت منابع انسانی در مشاغل خانگیتوجه به انتخاب دقیق محل کار به نحوی که تداخلی با زندگی شخصی سایر افراد خانواده نداشته باشد و سایر افراد نیز مزاحمتی برای کسب و کار نداشته باشند ضروری است. دفتر خانگی کسب و کار بایستی تا حد ممکن از فضای خصوصی منزل متمایز باشد تا یک جو حرفه*ای برای شاغلین کسب و کار خانگی و مشتریان ایجاد کند. کسب و کار خانگی اگرچه در فضایی صمیمی و خانگی شکل می*گیرد اما حفظ رسمیت آن بسیار حائز اهمیت است.حرکت بر مدار قانوننکته بسیار مهم دیگر در راه اندازی مشاغل خانگی توجه به الزامات قانونی در انتخاب ساختار قانونی کسب و کار، انتخاب نام و حفظ حقوق مالکیت است. فرقی نمی*کند که کسب و کار خانگی است یا خیر، رعایت مسائل قانونی بسیار مهم است. در شرایطی حتی صاحبان کسب و کارهای خانگی باید توجه بیش*تری به الزامات قانونی داشته باشند، چرا که گاهی مشتریان و حتی شاغلان مشاغل خانگی، کسب و کار خانگی را جدی نمی*گیرند و در رعایت مسائل قانونی کوتاهی می*کنند.مدیریت زمان در کسب و کار خانگیبیش*تر افراد به این امید اقدام به راه اندازی کسب و کار خانگی می*کنند که زمانبندی و برنامه* زمانی کسب و کارشان را خود انجام دهند و با مدیریت بر آن ساعات آزاد خود را افزایش دهند، اما تعداد کمی از آن*ها در برنامه ریزی و مدیریت زمان دقت لازم را به خرج می*دهند، در حالی*که لازمه رسیدن به هدف فوق مدیریت مناسب زمان است. در واقع مدیریت زمان یکی از مهمترین چالش*های کسب و کار خانگی است که صاحبان این مشاغل با آن روبرو هستند. پیشنهاد متخصصان این حوزه به صاحبان کسب و کارهای خانگی این است که از همان شروع کار یک برنامه کاری دقیق را طراحی و براساس آن عمل نمایند تا عادات کاری*شان به درستی و براساس این برنامه شکل بگیرد. در اکثر موارد به*ویژه مراحل ابتدایی کسب و کار، به علت حجم کار محدود، صاحبان مشاغل خانگی الگوهایی زمانی را پیش* می*گیرند که بیش*تر به سمت مسائل شخصی تمایل دارد، به طور مثال ترجیح می*دهند در حین کار به تماشای تلویزیون مشغول شوند. این وضعیت سبب می*شود بهره*وری کاهش یافته و استفاده نادرست از زمان به یک عادت تبدیل شود. در حالی که باید زمان اختصاص یافته به کار به*صورت کامل به کسب و کار اختصاص پیدا کند. چنین زمان*هایی را می*توان به بازاریابی و ترفیع کسب و کار اختصاص داد.مدیریت زمان در مشاغل خانگینکته مهم دیگر در مورد مدیریت زمان، توجه به مرزبندی و زمانبندی کار و زندگی شخصی است. برخلاف افرادی که در خارج از خانه و برای کارفرمای خارجی کار می*کنند و در پایان کار به خانه بازمی*گردند و به زندگی شخصی خود می*پردازند، صاحبان مشاغل خانگی نمی*توانند این مرزبندی فیزیکی را اعمال کنند چرا که خانه محل کارشان است. در نتیجه برخی از صاحبان مشاغل خانگی ساعت*های زیادی را به کار اختصاص داده و زندگی شخصی خود را رها می*کنند، نتیجه این عمل استرس و خستگی مفرط خواهد بود که در نهایت به ضرر کسب و کار است. چاره رفع این معضل، طراحی و تدوین یک برنامه کاری واقعی است تا مرز بین زندگی شخصی و کاری مجددا احیا شود. بازخوانی مجدد برنامه و اصلاح آن در صورت نیاز در پایان ساعت کاری هر روز می*تواند مفید باشد چرا که می*توان بر اساس اولویت*های کاری برنامه* را بازنویسی کرد.انگیزشیکی از مشکلات رایجی که صاحبان کسب و کارهای خانگی با آن مواجه*اند، قرارگیری در یک محیط ایزوله است. در محیط کسب وکارهای معمول (غیرخانگی)، افراد به*صورت دائم با همکاران خود در ارتباط هستند. جلسات، زمان*های استراحت و ناهار باعث می*شود روز کاری افراد جذاب*تر طی شده و فرصت*هایی برای ارتباطات اجتماعی ایجاد شود. این گونه ارتباطات باعث می*شود یک سیستم درونی انگیزشی در محیط کار ایجاد شود. بالعکس، بسیاری از افرادی که در خانه مشغول به کار هستند، با یک محیط کاملا ایزوله (ساکت و بی روح) مواجه*اند. این شرایط خستگی، تنهایی و بی*انگیزشی را به همراه خواهد داشت و برای صاحبان کسب و کارخانگی نیز شرایط دشواری را برای احیای انگیزش ایجاد می*کند. اما این همه ماجرا نیست چراکه ایزوله بودن محیط مزیت*هایی نیز دارد: کار در خانه بهره*وری را به طور متوسط تا ۲۰ درصد افزایش می*دهد، بنابراین صاحبان مشاغل خانگی می*توانند در زمان کمتر، کار بیش*تری انجام دهند. با توجه به مزیت*ها (افزایش بهره*وری) و معایب (کاهش انگیزش) محیط ایزوله، برنامه ریزی مناسب در جهت غلبه بر جنبه*های منفی ضروری است. یکی از اقدامات پیشنهادی در راستای کاهش اثرات منفی محیط ایزوله، اختصاص بخشی از برنامه به تعاملات اجتماعی مفید و شبکه سازی است. در بحث بهره*وری نیز توجه به این نکته ضروری است که بهره*وری زمانی حاصل خواهد شد که فعالیت کاری بر اساس یک برنامه زمانی مناسب انجام پذیرد. یکی از فاکتورهای مخل بهره*وری، عوامل مزاحمی است که به دلیل طبیعت مشاغل خانگی اجتناب از آن*های ممکن نیست، به طور مثال رسیدگی به فرزندان، پذیرش مهمان و ارتباطات اجتماعی خارج از برنامه باعث می*شود بهره*وری به طور قابل توجهی کاهش یابد. همانگونه که بیان شد نمی*توان به طور کامل این متغیرهای مزاحم را حذف کرد، بلکه باید آن*ها را مدیریت کرد.برای موفقیت در مدیریت متغیرهای مذکور، صاحبان کسب و کار خانگی باید نسبت به وجود انواع عوامل مزاحم که می*توان آن*ها را “دزد زمان” نامید، آگاه باشند و قبل از آن که رفتارشان بر اساس پیروی از این عوامل شکل بگیرد و به یک عادت مخرب تبدیل شود با آن*ها مقابله کنند. نخستین اقدام تحلیل شرایط در هنگام بروز علایم ایجاد عامل مزاحم است.انگیزشاگر عامل مزاحم به وظایف کاری زندگی شخصی، غذا خوردن، تماشای تلویزیون و … برمی*گردد، راهکار پیشنهادی دور کردن عوامل مزاحم از محیط کاری است.چنانچه افراد خانواده، دوستان یا همسایگان در ایجاد مزاحمت نقش دارند، برگزاری جلسات بحث و گفتگوی آزاد و دوستانه در مورد زمان کار و زمان آزاد ضروری است.راهکار دیگری که برای رفع بسیاری از عوامل مزاحم مناسب به نظر می*رسد، انتقال محیط کاری به بخشی از فضای منزل است که حداقل تداخل با عوامل مزاحم را داشته باشد. استخدام پرستار کودک، تنظیم ساعات مراقبت روزانه و عدم دریافت تماس*های شخصی در ساعات کاری نیز از دیگر راهکارهای پیشنهادی است.در حالت ایده*آل یک کارآفرین باید یک برنامه کاری دقیق روزانه داشته باشد. برنامه کاری که بر اساس آن ساعاتی را به طور کامل به کار اختصاص داده و زمان*هایی را به*عنوان پاداش به استراحت اختصاص دهد.جمع*بندیکسب موفقیت در هر کسب و کاری منوط به پیروی از اصول و قواعدی است که اثربخشی و کارایی خود را اثبات کرده*اند. در کسب و کار خانگی نیز هنگامی می*توان به موفقیت دست یافت که اصول و روش علمی مدیریت کسب و کار را مبنای کار قرار داد. ابزارها، روش*ها و مفاهیم علمی بسیاری در دنیای کسب و کار وجود دارند که استفاده صحیح از آن*ها ضامن موفقیت کسب و کار خواهد بود.
    ویرایش توسط javadtlg : 01-05-2020 در ساعت 03:06 PM

  2. #2


    محل سکونت
    https://jarah.clinic/
    علايق
    https://jarah.clinic/
    نوشته ها
    6
    پسندیده
    0
    مورد پسند : 0 بار در 0 پست
    مطلب مفیدی بود ممنون
    [url]https://jarah.clinic/[/url]

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •