۱۰ روش بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۱۹ که باید بدانید.


امروزه شاهد این ماجرا هستیم که روش های بازاریابی دیجیتال بیش از پیش برای برندها و تجارت های بزرگ و کوچک فعال در دنیای مجازی اهمیت پیدا کرده است.
گرایش های دیجیتال مصرف کنندگان باعث شده که روش های بازاریابی اینترنتی نوین به یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت کسب و کار های نوپا تبدیل شود.
نکته حائز اهمیت اینجاست که بازاریابان اینترنتی همیشه باید از تغییرات دنیای بازاریابی آگاه باشند تا بتوانند با فن آوری های نوین سازگار شده وبتوانند ازاین دانش در جهت پیشبرد منافع خود و رشد کسب و کارشان استفاده کنند.
کسب و کارها می دانند که اگر روی ارتقاء دانش بازاریابی دیجیتالسرمایه گذاری نکنند به زودی شاهد این خواهند بود که رقبایشان ازآنها پیشی گرفته و سهم عمده بازاررا به خود اختصاص خواهند داد.
ارتقاء دانش بازاریابی دیجیتال به کسب و کارها کمک می کندتابتوانند به یک مزیت رقابتی برای کسب و کارشان دست پیدا کنند.
راههای بهتری برای ارتباط با مشتریان پیدا کنند.فرصت ها و تهدیدها را به سرعت شناسایی کرده ودر نهایت شاهد رشد کسب و کارشان باشند.
۱- نقش فایلهای صوتی در بازاریابی دیجیتال :

طبق آماری که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت گوگل منتشر شد جستجوی صوتی در بین کاربران محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.این محبوبیت به قدری افزایش داشته که پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۰ پنجاه درصد از جستجوهایی که توسط کاربران انجام خواهندشدجستجو های صوتی هستند.
به طور کلی دو نوع جستجوی صوتی هوشمند وجود دارد:

  • جستجو هایی که توسط اسپیکر های هوشمندبرندهای بزرگ مانند مایکروسافت اپل و …. انجام می شود.
  • جستجوهایی که توسط دسکتاپ و گوشی های هوشمند انجام می شود.

به دلیل ویژگی هایی که جستجوی صوتی نسبت به جستجوهای متنی دارد بیشتر کاربران از این روش استفاده می کنند.به همین خاطر برندهای بزرگ مانند: گوگل و مایکروسافت به دنبال ارتقاء امکانات و محصولات خود در این زمینه هستند.
بازاریابان اینترنتی برای موفقیت باید به دنبال یک استراتیژی برای محتویات صوتی خود باشند.آنها بایدبا این تفکر که مخاطبانشان در هنگام جستجوی صوتی از چه واژه هایی استفاده می کنند شروع به بهینه سازی و تولید محتویات صوتی کنند.
زمانی که کاربر از جستجوی صوتی استفاده می کند راحت تر است و می توانداز کلمات بیشتری در جستجو استفاده کند به عنوان مثال هنگام خرید محصول می تواند اطلاعاتی در مورد قیمت , موقعیت , و سایر مشخصات را به راحتی بگوید در حالی که ممکن است در جستجوی نوشتاری کار مشکل شود.
نکته حائز اهمیت این است که بازاریابان اینترنتی می توانند از این فرصت برای ارائه محتوای هدفمند تر که می تواند نرخ کلیک محتوای آنها را افزایش دهد استفاده کنند.
۲- سیستم چت آنلاین یکی از موثرترین روش های بازاریابی دیجیتال :

حتما برایتان پیش آمده که بخواهید محصولی را از یک فروشگاه اینترنتی خریداری کنید اماچندین فروشگاه محصول مورد نظر شما را ارائه می دهندکه نمی توانید تصمیم بگیریداز کدام یک از آنها خرید کنید.
یک فروشگاه اینترنتی از شما می خواهد برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولشان با آنها تماس بگیرید.و فروشگاه دیگر این امکان را فراهم کرده که از طریق چت آنلاین با پشتیبانی آنها صحبت کنیدو یا اطلاعات محصول را دریافت کنید.
کدام گزینه را انتخاب می کنید آیا سریعا از طریق سیستم چت اقدام به پرسیدن سوالات خود می کنید یا اینکه گوشی تلفن را برمی دارید و با پشتیبانی فروشگاه دیگر تماس می گیرید آن هم اگرزمان مناسبی باشد.
قطعا گزینه دوم را انتخاب نخواهید کردوسریعا از طریق سیستم چت با پشتیبان وب سایت ارتباط برقرار می کنید و اگر با شخصی مسئول و پاسخگو روبرو شوید که پاسخ سوالات شما را می دهد احتمال خرید شما بسیار بالا خواهد رفت.
طبق آماری که از وب سایتGrand View Research منتشر شده ۴۵درصد از کاربران ترجیح می دهند که از سیستم چت آنلاین برای ارتباط با پشتیبانی یک وب سایت استفاده کنند.

ادامه مطلب همراه آی سی تی